Samsung WB650 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung WB650 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

John 67 02-07-2012
Geschreven voor: Samsung WB650 grijs

Technische problemen. Een prima camera, ware het niet dat ik soms foto's maak die vervolgens niet opgeslagen blijken te zijn. Dit komt zo'n 1 á 2 maal per 100 keer voor. Dat is erg vervelend, want meestal kom ik er pas achter als het te laat is. Inmiddels ben ik nu 5 maal terug naar de winkel gegaan, 2 x is de PCB vervangen, 1 x een nieuwe SD kaart ontvangen, maar het probleem is er nog steeds. Ik heb de camera nu ongeveer 1 jaar.

gelo01 05-07-2012

Ik heb ook dit probleem, de camera is 1.1/2 jaar oud en ik heb dit probleem 4 weken geleden voor het eerst gehad en nu pas weer.het waren zeker 10 foto,s die hij niet opgeslagen had.ik ga toch maar even contact opnemen met samsung.

ICT-desk 19-02-2012
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Deze camera is alweer een overjarig model want er zijn alweer opvolgers zoals de WB700 en WB750. Toch blijft het een aantrekkelijk toestel door de vele mogelijkheden en het goede beeld. Mooie groothoek en ruim voldoende tele. Foto's met weinig ligt zijn beter handmatig in te stellen omdat er veel ruis optreedt boven de 200ASA. Iedereen kan gemakkelijk foto's maken met deze camera. De kleurweergave is wel vrij neutraal. Ook zit er GPS op zodat je met de juiste viewer ziet waar de foto gemaakt is. Maar dit is niet echt een bruikbare feature omdat je lang moet wachten op het GPS signaal en de kaart van het gebied vooraf geinstalleerd moet zijn op je SD kaart.

luukjan 02-01-2012
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Wij hebben deze fotocamera 2 maanden in ons bezit gehad. Gekocht omdat we een sony camera hadden met maar 4x zoom en wel iets meer wilden hebben. Omdat een spiegelreflex camera me te groot is gekozen voor een zoom camera. Na op Kieskeurig te hebben gekeken gekozen voor de Samsung en gekocht bij de Saturn in Groningen. Vanaf het begin niet echt tevreden overdag gaat het wel, maar wanneer het wat donkerder word slechte korrelige foto's. Met de camera terug gegaan en zeer netjes geholpen bij Saturn, aantal tips meegekregen over het instellen met macro functie. Ook na van alles te hebben geprobeerd nog een keer terug geweest nog steeds de balen, ik ben ook geen hobby fotograaf, ik heb het liefst dat de camera in de auto functie gewoon mooie foto's maakt, dat doet onze sony met minder zoom ook, die maakt altijd mooie kleurrijke foto's.
Na 2 maanden dus toch terug naar de Saturn om te vragen of we iets konden regelen, de omruil was natuurlijk al lang verlopen! Zeer vriendelijk geholpen door Marcel en een zeer redelijk bedrag overeen gekomen en na geringen bijbetaling weer naar huis gegaan met een Panasonic TZ 18.
Wat een verschil, deze camra maakt veel mooiere foto's veel mooiere kleuren en ook in de avond geen korrelige foto's, echt een wereld van verschil! Voor mij nooit meer een Samsung camere, ook Saturn bedankt voor de goede coulante service!!!

vakantieman-72 20-12-2011

Hoi,

Heb met dit toestel in een weekend een over de 300 foto's gemaakt en ben blij dat ik hem kon ruilen. De foto's waren over het algemeen niet scherp en de bediening vond ik ook lang niet altijd logisch. Verder vielen mij de foto's met minder licht flink tegen. Wel tevreden was ik over het zoombereik en de accu. Ben twee weken later met een andere camera op vakantie gegaan, ben echt blij dat ik hem omgewisseld heb.

Groetjes Edwin

harry1956 26-10-2011
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Het is een geweldig toestel, ik maak er zeer mooie fotoos mee en vooral ook de macro functie ben ik zeer tevreden over. Ik heb nu het 2e dezelfde toestel gekocht, mijn eerste had vuil achter de lens zitten.
Het is zeker een aanrader, ondanks dat het niet het allernieuwste toestel is. Het scherm is vrij groot, heel duidelijk ook bij lichtinval goed te zien.
accu gaat lang mee. Autofunctie werk perfect maar is ook handmatig in te stellen. Een foto kan op het toestel bewerkt worden, door bijv in te zoomen en weer opnieuw op te slaan.

emehor 18-09-2011
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Zeer tevreden over dit toestel. Ik heb het ruim een half jaar in mijn bezit,(gehad)! Door een ongelukje is de camera dusdanig beschadigd dat herstel duurder werd dan de dagwaarde. Ik mag van de verzekering een nieuwe kopen en misschien wordt het wel weer een WB650
Gps functie is erg handig (ook als routeplanner), maar als je het de eerste keer inschakeld niet erg snel. Filmen in HD met geluid tijdens zoomen is zeker mogelijk! (zie YouTube "emehor 1240" Live at Dam Square) Je moet wel eerst de handleiding lezen voordat je het toestel gaat gebruiken. Ik was en ben zeer tevreden en overweeg zeker een Samsung WB650 te kopen. Hij is nog steeds te koop...

LK02 05-06-2011
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Op aanraden deze camara gekocht omdat mijn Kodak Z812 IS na jaren enkele problemen kreeg zoals niet meer flitsen.

Ondanks groot zoombereik van 15x toch scherp genoeg in de hoeken bij alle zoomstanden. Heb slechter gezien.

Toch spijt omdat de display met volle zon te weinig licht en contrast geeft, eigenlijk onbruikbaar. Gokken maar en later de beste uitzoeken. Dat is bij veel toestellen zo, maar mijn oude Ixus (Canon) doet dat veel beter.
De macro is aardig, doch werk enkel in uitgezoomde stand waardoor je letterlijk met de lens tegen het object drukt. In tele valt dat tegen terwijl juist dan de foto mooi wordt omdat je niet de halve wereld op de achtergrond meeneemt. Daarom gaat de oude Kodak ook mee op vakantie, een mooie vlinder wil ik toch kunnen fotograferen.

Kan dit toestel op tegen wat grotere zoomcamera's met grotere lens? Een panasonic of Kodak doen het beter in scherpte en ruis. Ik heb ooit kort de fuji 1500 gehad, is deze beter.

Dan de GPS.
De eerste keer op een dag heeft hij enkele minuten nodig om de plaats te bepalen. Als je hem daarna binnen een uur weer gebruikt gaat het aanzienlijk sneller. Gebruik je hen binnen een paar minuten is het een paar tellen wachten.
Dus tijdens het ontbijt het toestel aan zodat de GPS wakker kan worden.
Het is wel leuk je foto's in google maps te zien.

Ook heb je een kaart bij je. In buitenland al veel gebruikt om de plaats te bepalen en de weg te vinden. Kaarten wel eerst downloaden (gratis)! Als je dat niet doet krijg je natuurlijk een melding dat de plaats niet te vinden is, maar waarom leest men de gebruiksaanwijzing niet en geeft durft men hierover wel negatieve dingen te schrijven?

Heb stof op de sensor gehad dat in de garantie verwijderd is.

j de great 09-05-2011
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Ik heb twee camera's gekocht een samsung wb 650 en een Nikon S9100 om deze te testen.

Foto's
Als je puur voor de foto's gaat zou ik kiezen voor de samsung. Vind vooral de natuurlijke kleuren van deze camera beter dan die van de Nikon. Ook voelt de camera degelijker aan voelt zwaarder aan, knoppen voelen solide aan. Functionaliteit is redelijk goed. Menu laat zich vrij gemakkelijk bedienen. Alleen plaats van de flitser vind ik min puntje je zit er snel met je vinger voor. Een groot voordeel is dat de lens meer groothoek is dan die van de Nikon. Nikon heeft daarentegen meer zoom, 15 x / 18 x. uiteindelijk heb je meer aan groothoek 24 mm samsung 25 mm coolpix. Voor foto's binnen zou ik voor de s9100 kiezen. De flitsmogelijkheden zijn beter. De macrofunctie van beide camera zijn goed. vind dat de samsung meer tekening heeft in de foto zowel in donkere als lichte gebieden heeft dan de S9100. Een nadeel bij de camera is het scherm. Je moet er recht op kijken. Is je kijkhoek een beetje anders heb je al snel een blauwe waas over je scherm.

Filmen: dat is duidelijk de coolpix is een betere camera hiervoor.
Het geluid is een stuk beter. Het zoomen hoor je minder. Je kunt op de samsung een instelling kiezen om tijdens het zoomen het geluid uit te zetten. Ik begrijp deze instelling het maakt namelijk een hoop herrie tijdens het zoomen. De coolpix heeft meer instellingen voor geluid zoals ruisonderdrukking maar de microfoon is ook een stuk helderder. De kleuren van de samsung zijn natuurlijker maar wel een stuk vager. Ik vind s9100 een stuk scherper daarbij kan deze HD filmen. Wel vind ik de groentinten wat naar voren komen. Dit is makkelijk met een editprogramma bij te stellen. Daarnaast heeft de coolpix een mogelijkheid tot slowmotion filmen. 120 beelden per seconde bij 640/480. Leuke functie.

WB 650

- Degelijke camera
- Natuurlijke kleuren foto's
- mooi groothoeklens/zoomlens
- prijs kwaliteit is goed

Min
- beeldkwaliteit filmfunctie valt tegen
- microfoon valt tegen
- scherm

Mark uit Zwolle 07-05-2011
Geschreven voor: Samsung WB650 grijs

De foto's zijn prima voor een compact. De zoom werkt ook goed evenals de OIS. Duidelijk is wel dat binnenshuis de fotos erg korrelig worden. Daar moet je deze camera niet voor gebruiken. De camera is een mooie aanvulling op mijn canon 50D omdat ik niet altijd dat grote monster mee wil nemen. Een minpunt wil ik hier wel duidelijk maken en dat is de GPS. Ik heb deze nog niet werkend gekregen omdat de benodigde ZIP bestanden van de samsung site niet werken. Bij unzippen krijg ik constant een foutmelding. Bijzonder slordig en daarmee was de aanschafprijs van deze camera destijds veel te hoog. Dit en het feit dat ik de camera met krassen kreeg van de MediaMarkt (het is nagenoeg niet mogelijk te bewijzen dat deze er al op zaten en niet jouw schuld zijn) gaven mij wel een kater. Maar gezien het feit dat de fotos wel goed zijn ben ik nu nog steeds wel tevreden met het toestel.

richiedrenthe 13-04-2011
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Sinds een week in het bezit van deze camera, mede op basis van enkele testen is mijn keuze op deze camera gevallen.

Motivatie voor de aankoop, een makkelijk mee te nemen compacte camera met een goede zoom mogelijkheid en dito film kwaliteit.
Gebruik tijdens het wandelen, onderweg snel wat foto's maken en tijdens concerten zonder teveel gesleep kunnen filmen en fotograferen.

Voorlopige conclusie:

Foto's:

Plus:
De tot nu toe gemaakte foto's zien er werkelijk prachtig uit.
Het automatisch macro kiezen werkt zeer goed, de kleuren zijn prima en je beschikt over ruime instel mogelijkheden.
Daarnaast beschik je over een groot zoombereik, ik daar al een paar keer veel plezier aan beleefd bij o.a. het fotograferen van vogels.
Het toestel ligt goed in de hand en voelt stevig en solide aan.
Het aansluiten via de pc/laptop werkt moeiteloos en de software geeft je de mogelijkheid om de foto's en films naar een map op de pc/laptop te kopiëren

Min:
Zoals bij de meeste goedkopere toestellen zijn de foto's binnen wat korrelig, mogelijk dat ik daar net het experimenteren met de instellingen wel verbetering in kan krijgen.
De GPS mogelijkheid vind ik tot nu toe flut, als het toestel al aan geeft dat het contact met de satelliet(en) krijg ik bij het willen bekijken van de kaart constant de melding dat de plaats niet bekend is.

Filmen:

Plus:
Niet de primaire functie van het toestel maar de beeldkwaliteit voor mij zeker voldoende.
Ook binnen tijdens een concert levert het toestel een goed en helder beeld.

Min:
Maandag ben ik naar een concert van Roger Waters geweest, een lust voor het oog en oor, dus toestel mee voor enkele persoonlijke herinneringen.
Driftig aan het filmen geweest en het mooie is dat je tijdens het filmen in en uit kunt zoomen. Dit werkt uitstekend, alleen gaat het scherpstellen dan wel soms de mist in, ietsje uitzoomen helpt dan.
Thuis aangekomen, toestel op de laptop aangesloten en toen toch wel zwaar teleurgesteld.
Ik merkte toen pas dat tijdens het in-/uitzoomen het geluid uit valt, doodzonde als je dacht net leuk wat gefilmd te hebben tijdens het concert.
Tijdens het test filmen buiten in de natuur was mij dat niet opgevallen.

Het filmen is voor mij wel belangrijk, daarom is het weg vallen van het geluid tijdens het filmen voor mij iets dat maakt dat ik er over zit te denken om het weer terug te sturen.
Vind je het filmen en de GPS niet belangrijk?
Dan is het een prima toestel.

Persoonlijk had ik de GPS functie liever ingeleverd voor filmen met zoom en behoud van geluid.

gsm 24-09-2010
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Ik heb de camera sinds kort in bezit en de eerste foto's gemaakt tijdens een week vakantie. Voor de prijs van €235 die ik er voor betaald heb vind ik de camera erg goed. Voor dit bedrag krijg je trouwens geen externe oplader, zodat de batterij in de camera geladen moet worden met de adapter of aan de PC. Het laden kan een paar uur duren. Het amoled beeldscherm is enorm helder en duidelijk.
Het zoombereik is enorm groot en de 24mm groothoeklens is geweldig. Vrijwel alle 500 foto's zijn voldoende tot heel scherp geworden en de kleurweergave is erg goed. In de P-stand kan het gebeuren dat de helft van de foto's min of meer onscherp worden. In mijn geval was de oorzaak, dat de camera nog in de Macro stand stond. In de P-stand onthoudt de camera, ook na uit- en weer inschakelen, dat hij in de macrostand stond. Controleer dus met de Macro-knop, bij onscherpe foto's in de P-stand, of de AF-stand wel aan staat. In de AUTO stand kun je daarentegen weinig verkeerd doen en lukt een foto bijna altijd.
De batterij gaat lang mee. Ook met GPS ingeschakeld kon ik op een dag meer dan 200 foto's maken, waarna de batterij-indicator nog steeds vol aangaf.
Bij filmen kun je de geluidsopname tijdens zoomen beter uitschakelen met de speciale functie die daarvoor bedoeld is. De geluidskwaliteit is verder ook niet zo geweldig en wat dat betreft zullen er betere camera's zijn. De GPS is gemakkelik uit- en in te schakelen en werkt meestal al binnen 5 tot 30 seconden. Je kunt kaarten van bijna de hele wereld downloaden naar de PC en deze eenvoudig, volgens de duidelijke installatie handleiding (deze eerst ook downloaden), op de SD-kaart zetten. De handleiding is soms iets verwarrend omdat de woorden map en folder niet consequent gebruikt worden. Er is bijvoorbeeld ook een folder in gebruik met de naam map.
De leuke extra's, zoals smart en diverse scene modes heb ik nog onvoldoende getest om daar een oordeel over te kunnen geven.
Handig is dat je met de GPS aan, altijd op het scherm met de kaart aan, kunt zien waar je bent.

H. Stea 07-09-2010
Geschreven voor: Samsung WB650 grijs

Camera sinds juni in mijn bezit. Helaas moet is constateren dat de goede recensies mij op het verkeerde been hebben gezet.

De goede elementen van deze camera zijn hier veelvuldig genoemd. De zoom bijvoorbeeld is verbazend. Maar er zijn nadelen.

De zoom is geweldig, maar de foto's gemaakt met zoom zijn niet echt scherp, zelfs niet met statief. Daarnaast maakt de zoom zoveel herrie dat hij met filmen niet bruikbaar is.

De "smart" mogelijkheid voor foto's is leuk, maar geeft rare resultaten en is dus in vele opzichten slecht bruikbaar.

Daarnaast is de camera slecht bestand tegen stof. Na 1 enkele vakantie en in een speciale hoes vervoerd zit er stof op de CCD wat de op elke foto is te zien.

De GPS werkt, maar soms duurt het meer dan 30 minuten on een satelliet te vinden. Daarnaast is met GPS de batterij erg snel leeg.

Daarnaast laat de kwaliteit van de foto's soms, zonder aanwijsbare reden, zeer te wensen over en moet het e.a. via software gecorrigeerd worden.

Heb deze camera naast een SLR en een Sony compact, deze laatste is 5 jaar oud, maar maakt echt betere foto's.

leooverlast 02-09-2010
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Via meneer Bol binnen twee dagen in huis. Hier mijn eerste indruk. Ik wou een camera met GPS functie en dan wordt de keus gelukkig beperkt. Panasoninc - Sony - of Samsung .
Uiteindelijk voor de Samsung WB 650 gekozen na bestudering van de vele reviews.
Groot zoombereik ...15 X !!!
Zuinig met batterij t.ov. de concurenten.
Goed GPS functie.

Ben tot nu toe erg tevreden met mijn keus. Onbeperkte mogelijkheden en als grootste verassing ...het menu is ook in het Nederlands instelbaar.

Handig is de "reset" functie die alle door de gebruiker ingestelde foto-instellingen weer in de uitgangs positie zet. Als je een bepaalde instelling niet terug zet, kunnen overige instellingen namelijk niet toegankelijk raken. Door de vele instel mogelijkheden kan je het soms vergeten een functie terug te zetten. Dus die "reset" functie zal je veel gaan gebruiken denk ik.

Verder;
Wat een mogelijkheden. Te veel om op de noemen. Ook veel handmatige instellingen mogelijk. Sluitertijden tot 16 seconden ! Beeld kwaliteit is goed. Het display is erg helder een geeft veel informatie over instelling en mogelijkheden en dit alles in het Nederlands! De GPS funtie werkt snel en goed. Enige kennis van mappen en bestanden is wel een pré hoewel er een goede uitleg op de Samsung site staat. De geïnstelleerde kaarten zijn erg duidelijk en geven veel info . Zelfs de Mac Donalds staan erop .

Is er dan niks negatief te vertellen over de camera ??
Nee eigenlijk niet of het moet het gemis van een flits aansluiting zijn. Maar wie gaat er een flitser meenemen die groter is dan de camera?
camera ziet er verder degelijk uit, vandaar de 9.

MikeTheBike68 18-07-2010

Samsung WB 650

Klein compact toestel met ongekende instelmogelijkheden. Via de diverse reviews en foto's op FlickR.com het besluit genomen de WB650 aan te schaffen.

Compacte kleine camera met 15x zoom en 720p video mogelijkheid.

De eerste foto's out-of-the-box in de auto stand waren veelbelovend. Warme kleuren, scherpe details en goede contrast verschillen.

Ook de videokwaliteit in 1280x720p is acceptabel, vele malen beter dan een "oude" mini-dv camera, alleen qua contrast en kleuren was mijn eerdere JVC Picsio HD de betere videocamera. Maar de beeldstabilisatie en het zoomen tijdens het filmen maakt de WB650 beter bruikbaar in de praktijk.

GPS, de mappen installeren volgens de handleiding (PDF) op de website van Samsung was een fluitje van een cent. Binnen 1 minuut een GPS fix en het zgn. Geo-Tagging was een feit. Prima extraatje, maar echt nodig......?

AmoLED scherm in de zon is echt een verademing t.o.v. de oude LCD/TFT schermpjes. De contrasten en kleuren blijven ook tijdens de middagzon prima zichtbaar.

Kortom; zeer tevreden over deze camera, je hoeft geen DSLR of SuperZoom camera te hebben om erg mooie plaatjes te schieten.

MikeTheBike (ex-DSLR Olympus E-420 en ex-HDCam JVC Picsio USER)

joost1112 28-04-2010
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Na veel vergelijken en twijfelen toch de Samsung WB650 gekocht.

De camera biedt zeer veel mogelijkheden voor zijn prijsklasse.

Er zijn zeer veel automatische functies/scenes te selecteren.
Tevens is er een stand waarin de camera automatisch de scenes herkent en aanpast afhankelijk waarop je de camera scherp stelt.

Wanneer je volledig inzoomt (15x) zal je merken dat je de camera vrij lastig "steady" kunt houden. De beeld stabilisatie van camera vangt dit uitstekend op.

De GPS functie is even een beetje getob alvorens je de map werkend krijg.

tevens kan het even duren voordat de GPS een "fix" krijgt.

De omschrijving op de site samsungimaging.com is hier niet echt duidelijk in.
(korte beschrijving hoe te handelen)
Bestanden downloaden van samsungimaging.com
(alle bestanden zijn gezipt)
het "city bestand/map" moet in de root komen te staan

De overige bestanden "map"+de landen dienen in de map "mapview" komen te staan.
Deze map zal je zelf in de root van je SD kaart moeten aanmaken.

De kwaliteit van de foto's zijn uitstekend.

Het filmen met de camera heb ik eigenlijk niet echt getest aangezien ik hier een camcorder voor gebruik.

bertus2 31-03-2010
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Net binnen, de nieuwe Samsung WB650. Enigzins getwijfeld omdat ik nog geen goede reviews (letsgodigital, Cameralabs) kon vinden. De specs spraken mij echter zo aan dat ik de "gok" heb genomen en de camera heb besteld.

Tot nu toe ben ik uitermate tevreden. In tegenstelling tot andere review op kieskeurig vind ik de beeldkwaliteit uitstekend. Zowel op 24mm als op 360mm vind ik de kwaliteit (voor een camera van dit formaat) meer dan bevredigend. Ook de filmpjes zijn op mijn HDTV van zeer goede kwaliteit.
Was vooral verrast door de mogelijkheden van de camera. Uiteraard is de 15x optische zoom geweldig. De Schneider Kreuznach lens is van uitstekende kwaliteit. De mogelijkheden in de diverse standen zijn zeer uitgebreid. Van volledig handmatige bediening tot volautomatisch.

Bij www.samsungimaging.com kun je de kaartgegevens downloaden om de GPS functie te gebruiken. Je moet hier wel het serienummer van de camera opgeven. Even mee moeten stoeien maar prima gelukt en een leuke gadget om te gebruiken.

Tweede samsung accu heb ik via internet gekocht voor 19,95 incl. verzendkosten!! Let op de prijsverschillen, ik heb ze ook voor rond de € 30,00 gezien !

Echte klacten heb ik niet maar als er al iets valt op te merken dan zijn dat wat mij betreft twee zaken.
Ik had graag een optische zoeker bij de camera gezien. Vind ik persoonlijk een wat natuurlijker manier van foto's nemen.
Ook een knop die naar eigen inzicht is in te stellen (zgn. dedicated button) mis ik.

Verder niets anders dan lof. Cijfer voor de duurzaamheid moet ik gokken omdat ik de camera pas net heb. Zal ik indien nodig aanpassen. Alles voelt en ziet er echter zeer solide uit.

vinka 27-03-2010
Geschreven voor: Samsung WB650 zwart

Camera nu 3 weken in bezit. Veel zelf en door anderen uitgeprobeerd. Degelijke camera met veel functionaliteit die je niet vaak terugziet op ander camera's zoals 15x optische zoom, GPS, AMOLED 920k display en 12M pixel sensor.
Camera werkt prettig, filmen is goed maar geluid is matig. Foto's bevatten helaas erg veel ruis ook bij veel licht. Hierdoor is de prijs/prestatie verhouding wat mij betreft slecht. Mijn oude en goedkopere Olympus C-70 zoom van 7M pixel en 5x zoom maakt kwalitatief aanzienlijk betere foto's.